הזרקות

עם השנים פותחו שיטות שונות לטיפול בקמטים/קמטוטים וכיום קיימות מגוון אפשרויות לטיפול (הרפיית שריר דינמי במצח בעזרת בוטוקס, מילוי נפחים עם חומצה היאלורונית ועידוד ייצור קולגן בעזרת ביוסטימולציה).
לפני החלטה על טיפול מסויים יש צורך בהתאמה אישית של סוג הטיפול, לתופעה אותה ירצה לשפר, לסוג העור תוך התחשבות בגיל, בהסטוריה הרפואית , בתרופות הקבועות וכו'

חשוב לציין כי כל טיפולי ההזרקות מתבצעים בקליניקה, משך כל טיפול תלוי בסוג הטיפול, באזור בו נבחר לטפל ובכמות ההזרקות. לרוב, לאחר ההזרקות ניתן להמשיך בשגרה ולחזור לפעילות מלאה.

בוטוקס, דיספורט או קסאומין הם השמות המסחריים של חלבון ה״בוטולינום טוקסין״. הבוטוקס הינו חומר יעיל וברמת בטיחות גבוהה ביותר המאושר ע"י ה-FDA , ה- CE ומשרדי הבריאות ב- 75 מדינות כולל ישראל.

במינונים זעירים מאוד יכול חלבון הבוטוקס להחליש שרירים לצורך הפחתת פעילות יתרה שלהם ויצירת קמטי הבעה, החומר יעיל בין היתר לאינדיקציות שונות בעולם הרפואה כגון: עווית שרירים, מיגרנות, הזעת יתר, שלפוחית רגישה וכו.

בעולם האסתטיקה הרפואית הבוטוקס מוזרק בכמות מינימלית ישירות אל השרירים אותם רוצים להחליש (לרוב שליש עליון של הפנים) ותוצאות הטיפול ניכרות כבר לאחר שניים עד חמישה ימים ומגיעות לשיאן לאחר כשבוע עד עשרה ימים ממועד ההזרקה.

המראה החלק יחזיק מספר חודשים עד שהגוף יפרק את החלבון והשריר יחזור להתכווצות מלאה. במידה ורוצים לשמר את המראה החדש והחלק, יש להזריק שוב.

אחד השימושים הנפוצים לבוטוקס הוא טיפול בקמטים באזור השליש העליון של הפנים. לרוב, אותו חלבון מוזרק מוזרק לשלושה אזורים קלאסיים:
1. קמטים אופקיים במצח – הנגרמים כתוצאה מכיווץ שריר הפרונטליס המופעל בעת הרמת הגבות.
2. קמטים בין הגבות – הנגרמים מפעילות יתר של שני שרירים – קורוגטור ופרוצרוס.
3. הזרקה לסיבי שריר שטחיים בצידי העיניים, השריר המקיף את העין נקרא אורביקולריס אוקולי.

בוטוקס הוא הטיפול היעיל ביותר לקמטים מהסוג הזה, טיפול קצר עם אי נוחות מינימלית אשר לרוב משיג תוצאות מהירות.

תופעות לוואי של הזרקת בוטוקס הן נדירות (למעט בצקת קלה או המטומה קטנה במקום ההזרקה) אך חשוב לזכור שכדי לקבל תוצאה טבעית ויפה, הרופא חייב להיות מיומן, בעל ניסיון מוכח ובעיקר- בעל היכרות יסודית ומשמעותית של האנטומיה המורכבת של שרירי הפנים. ביצוע מוצלח של ההליך דורש ידע מקיף ודיוק רב מבחינת כמויות החומר ואופן ההזרקה, כך ניתן להימנע מנזקים עתידיים כגון – מראה ״קפוא״ מדי, א-סימטריה, פזילה או צניחת עפעפיים.



  1. חומצות סמיכות – המתאימות לאזורים הדורשים נפח כמו עצמות הלחיים או קו הלסת.  
  2. חומצות בעלות סמיכות בינונית – המתאימות לאזורים עדינים יותר כמו השפתיים 
  3. חומצות רכות – המתאימות לקמטוטים סביב הפה ומתחת לעיניים. 
  4. חומצות מימיות – המתאימות לשיפור איכות העור.


טיפולים נפוצים באמצעות חומצה היאלורונית 

  • עיצוב שפתיים – מילוי או תיקון א-סימטריה 
  • הדגשת ועיצוב עצמות לחיים/קו לסת
  • מילוי קמטים בצידי האף (קמט נזולביאלי) 
  • מילוי קמטי מריונטה (צידי הפה)
  • מילוי קמטי הסוגריים (או קמטי סמיילי אם תרצו), הנמצאים בצידי הפה
  • עיצוב אף
  • הזרקה לסנטר
  • מילוי רקות  

 

  1. ביוסטימולטור הינו חומר המגרה ומעודד ייצור קולגן ואלסטין.   

    א. רדיאס חומר הקיים ומוכר בשוק מזה שנים רבות ותופס תאוצה לאינדיקציות שונות.
    החומר מבוסס על סידן (קלציום הידרוקסי-אפטיט) ונמצא ברקמות הגוף באופן טבעי ולכן בדומה לחומצה היאלורונית, בטיחותו גבוהה והוא מאושר לשימוש ע״י ה-  CE ,FDA ומשרד הבריאות הישראלי.

    החומר מעניק מראה טבעי מאוד והינו שילוב של ג'ל עם חלקיקי קלציום.
    אופן הטיפול דומה מבחינה טכנית להזרקת חומצה היאלורונית, הטיפול יתבצע בקליניקה ותחת הרדמה מקומית וניתן לחזור לפעילות רגילה מיד לאחריו.

    לרוב, ניתן להשתמש בהזרקה להשגת נפח, למשל בעיצוב קו הלסת אצל גברים (מאחר והעור יותר עבה ויש צורך בחומר עם "יכולת הרמה" גבוהה יחסית) לחילופין ניתן בצורה מדוללת להזרקה לצורך גירוי הרקמות להפקת קולגן.

    לרוב, יתבצע הטיפול באמצעות קנולה עליה פירטנו במידע אודות החומצה ההיאלורונית. ההזרקה מתבצעת בטכניקה של כניסה לעור עם נקודה בודדת, כך ניתן להגיע לכל חלקי הפנים ולמנוע דקירות נוספות.

    הזרקת רדיאס מספקת פתרון בטווח המיידי ופתרון בטווח הארוך גם יחד.
    ניתן לראות תוצאות מיידיות לאחר ההזרקה ובנוסף לתוצאות המיידיות – הרדיאס מגרה את העור לייצר קולגן טבעי ולכן פעילותו ממשיכה גם לאחר ההזרקה עצמה ובכך אפקטיבי בהרבה בהשוואה לחומצה היאלורונית.

    כלומר – הטיפול משיג תוצאות מיידיות שהולכות ומתעצמות כמה חודשים אחרי הטיפול הראשוני ומחזיקות מעמד לתקופה ארוכה, במהלך התקופה כאמור חלה התחדשות של רקמת החיבור.

    הטיפול מתאים למילוי קמטים, השבת נפחים, אפקט הרמה ומיצוק של עור הפנים, הלסת והצוואר, עיצוב תווי הפנים וייצור לחות וגמישות במרקם העור.



    ב. סקולפטרה

    סקולפטרה הינו ביוסטימולטור נוסף המסוגל לעורר תגובה תאית ורקמתית המעודדת יצור קולגן. החומר הוא פולימר סינתטי הבנוי מחומצה פולילקטית.

     

    בניגוד לחומרי מילוי אחרים, השפעתו של החומר מתחילה לאחר כשישה שבועות ויכולה להימשך מספר חודשים לאחר ההזרקה, זאת משום שהוא אינו עובד רק כמילוי מכאני של נפח חסר- אלא, לאחר ההזרקה מתעורר תהליך ביולוגי, שמגרה יצירת סיבי קולגן, ולכן הוא נקרא ביו-סטימולטור .(Bio-Stimulator) בחודשים שלאחר ההזרקה יתפרקו חלקיקי הסקולפטרה באופן טבעי אך רשת סיבי הקולגן שנוצרה תישאר ותגרום למיצוק העור לאורך זמן של כשנתיים ואף יותר מכך.
    ניתן להשתמש בו למגוון טיפולים: שיפור איכות העור ומיצוקו באזור הפנים, הצוואר, זרועות, גב ידיים וכו.
    גם כאן, אופן הטיפול דומה מאוד לטיפול באמצעות רדיאס מדולל, הטיפול יתבצע בקליניקה עם הרדמה מקומית וניתן לחזור לפעילות מלאה לאחריו.
הזרקות